[ Automata ]
Linkek a témában:
Skandináv expressz (2006)
[2006.05.03.] Való igaz, a Volvo S60 a skandináv autógyár legöregebb terméke, 2000-ben az S70-es típusjelzésű limuzint váltotta le. Sportos formájával és menettulajdonságaival azonnal elismerést vívott ki magának az autórajongók táborában, népszerűségét a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a mai napig megtartotta.
Erőnyerő (2006)
[2006.01.12.] Jó érzés ülni az S60-asban, nagyon kényelmesek a fűthető ülések.
És lementünk hídba (2005)
[2005.09.21.] Ettől a motortól kollektíve rosáltunk be. Egyedül Gyulavitéz mormogta megátalkodottan, hogy na nehogy má' egy dízelt kaseroljak.
Dízeleszmény (2005)
[2005.08.31.] 1,6 tonnához 185 lóerő nem olyan sok. Amit viszont a Volvo új dízelmotorja művel, az mégis észbontó.
Agilis sportlimuzin (2005)
[2005.11.09.] Volvo S60 D5 Momentum teszt | A mértéktelen erőfitogtatás helyett a nagy teljesítmény, az igényes járáskultúra és a gazdaságosság látszólag egymásnak ellentmondó hármasa között igyekszik harmóniát teremteni a Volvo továbbfejlesztett D5 turbódízel motorja. Így aztán nem veszi fel a német prémiummárkák által odavetett kesztyűt, de 185 lóerejével agilisan mozgatja az S60 sportlimuznit.
Próbán a Volvo dízel (2001)
[2001.11.26.] A vezetőtől nem kíván más hozzáállást az összkerekes S60-as, mint a kétkerék-hajtású változat. A rövid próbán azonban arra is fény derült, hogy az AWD sokkal optimálisabban tudja talajra vinni a motor 285 Nm-es nyomatékát, mint az elsőkerék-hajtású.
Próbán az S60 AWD (2001)
[2001.11.26.] A Haldex kuplung a tengelyek közt 4, míg az azonos tengelyen lévő kerek közt 8 százalékos sebesség különbséget tud kiegyenlíteni, ennél nagyobb különbség esetén csökkenti a nyomatékot és így igyekszik javítani a menettulajdonságokat.
Örök szimpátia (2002)
[2002.05.31.] Tetszett az automata váltó is, csak az a kár hogy hegyről lefelé gázelvételre nem kapcsol vissza a motorféket erősítendő. Az ötfokozatú szerkezet igen finoman vált, padlógázas visszakapcsolásnál (kick down) is rántás nélkül vált vissza. További előnye, hogy gyorsan tanul, egészen hamar átáll a vezető megváltozó hangulatára, sportosabban vagy nyugodtabban cserélve a fokozatokat. A sebességváltó szívesen kihúzatja a motort, ha erre igényt vél felfedezni. Ebben az árkategóriában illene kézi kapcsolási lehetőséget kínálni a tulajdonosoknak, még akkor is, ha az eltalált automatával ezt ritkán vennék is igénybe. Jól sikerült a fokozatok kiosztása, amit a vérbő motor is megkönnyített.
Ben Johnson talpig vasban (2002)
[2002.05.23.] Egy S60 turbódízel még automata változatban is kitűnő versenytank.